سبع المثانی

لطایف العرفان

سبع المثانی

لطایف العرفان

سبع المثانی

هو

اطوار سبعه قلبیه که نام او را سبع المثانی نیز گفته اند طور لطافت عالم الهی است که معنی این صورت جسم ظاهر است.

اینستاگرام:
instagram.com/sabalmasani

کانال تلگرام:
https://t.me/hou786

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۳
مرداد

هو


چون ذکر خدا از صاحب اجازه اخذ شود و مداومت نماید زنگار دل را بزداید و چون زنگار دل زدوده شود پیوند ولایت که صورت ولی امر است و نورانیت علی علیه السلام باشد نمایان شود و در آن پیوند همه ی خیرات مندرج است و مفتاح همه ی نیکی ها است و باب شهرستان علم است و قرین فتح و نصرت و ظفر خواهد بود و صاحبش موافق اخبار مؤمن ممتحن است و در عداد ملائکه و انبیاء علیهم السلام خواهد بود. 


حاج ملا سلطان محمد (سلطان علیشاه) طیب الله روحه الشریف

ولایت نامه

__________________

  • Omid Shabani
۲۰
مرداد

هو


یکی از آسیب های جدی که در طول تاریخ عرفان و تصوف وجود دارد و تا به امروز هم ادامه دارد اینست که بعضی از کسانی که در وادی طریقت سلوک می کنند و اهل سیر باطنی می شوند گاها نگاه خاص مذمت گونه و سرزنش گونه و کوچک پنداشتن به اهل شریعت و مردم عادی پیدا می کنند و این سم جدی است در وادی سلوک برای اهل طریقت ؛ کسانی که در درجات بالای ایمان هستند هیچگاه کسانی را که در درجات پایین تر ایمان هستند نفی نمی کنند.


جناب آقای کربلایی

آسیب شناسی سلوک، ۲

  • Omid Shabani
۱۷
مرداد

هو


شب های دراز را مشغول به ذکر باش تا شمس حقیقت بر تو تجلی کند و قلب تو به آن نیروی ولایت علی و اولاد علی روشن شود.


در محضر استاد


  • Omid Shabani
۱۷
مرداد

هو


باید روزانه به مراقبه بنشینید و متمرکز باشید و غیر خدا را در دل داخل نکنید تا جوششی در شما پیدا شود و نورانیت وجودتان تقویت شود ، در روز اگر حداقل نیم ساعت ، یک ساعت متمرکز نباشیم و به مراقبه ننشینیم هیچ چیز نخواهیم فهمید و از راه بهره برداری نمی کنیم ؛ عصر ها پیش از نماز به مراقبت دل بنشینید تا غیری وارد نشود و هرکس در ذکر خودش برود و در خودش متمرکز بشود و به مراقبت دل بنشیند.


در محضر استاد

____________________


  • Omid Shabani
۱۷
مرداد

هو


ذکر خفی اکبر است و ذکر جلی اوسط ؛ ذکری را که همه دارند می گویند ذکر اوسط است که ذکر نَفَس ( دم و بازدم ) است ؛ ذکر اکبر ذکری است که به هرکسی نمی دهند مگر قابلیتی در یکی دو نفر شما پیدا شود، ذکر اکبر بریدن از هوس هاست ان شا الله مولا توفیق دهد و بیشتر بتوانیم ادای ذکر کنیم تا لطفش شامل همه شود.


در محضر استاد

  • Omid Shabani
۱۲
مرداد

هو


📌فیلسوف واقعی در بیان شیخ شهاب الدین سهروردی


مراد از فلسفه اشراق فلسفه ای است که سهروردی آن را بنیان نهاده است ؛ از نظر شیخ اشراق فیلسوف و‌اقعی کسی است که علاوه بر تسلط بر مبانی فلسفی و منطق صوری بتواند با تهذیب نفس و تصفیه باطن مراتب کمالات معنوی را طی کرده و استعداد مظهریت انوار الهی را پیدا نماید. خود او در کتاب هایش تاکید می کند فلسفه اش برای کسانی است که علاوه بر حکمت بحثی و استدلالی دنبال شهود حقایق عالم بالا نیز هستند و شرط فهم فلسفه خود را تابش بارقه الهی بر قلب خواننده می داند و تاکید می کند کسانی که فقط طالب بحث فلسفی صرف هستند و دنبال تأّله و کشف الهی نمی باشند بهتر است سراغ فلسفه مشاء بروند ؛ به اعتقاد شیخ اشراق کار اشراقیون جز با سوانح نوری سامان نمی یابد.


دکتر کریم مجتهدی

_________________

  • Omid Shabani
۰۹
مرداد

هو


سید مهدی قاضی روزی به بنده فرمود پدرم بارها (سید علی قاضی) می گفت انسان باید محور برزخی پیدا کند تا به اسرار حروف و کلمات و حقایق اشیا دست یابد و آگاهی پیدا کند و از این حالت طبیعی و عادی مردم متعارف به درآید. و تا کسی از این عالم خاکی با تزکیه و تقوا پوست نیندازد ، به ملکوت عالم آشنا نمی‌‌شود. فرزندم! ارتقای برزخی به رشد و اعتلای وجودی نیاز دارد.


استاد علامه حسن زاده آملی

کیهان اندیشه

_______________________

  • Omid Shabani
۰۸
مرداد

هو


حکیم متأله کسی است که بدن او هم چون پیراهنی برای او است که زمانی آن را کنار نهاده و زمان دیگر بکار می‌گیرد‌‌ ‌؛ هیچ انسانی نمی‌ تواند در زمره حکماء درآید و از ایشان دانسته شود ، مگر آنکه در زمره مقدس سلوک درآید و پوشش بدن را گاهی بکار گیرد و گاه کنار نهد ؛ اگر بخواهد به عالم نور عروج کند و یا به هر صورتی که اراده کند، در آید؛ نفس انسان نیز که از جوهر قدسی تشکیل شده است ، آن‌گاه که از عالم نور منفعل شود و لباس اشراق بپوشد ، همچون نور تأثیر می‌کند و منفعل می‌سازد ، اشاره می‌کند و شئ با همان اشاره او ، وجود می یابد و تصور می‌کند و شئ بر حسب تصور او واقع می‌شود.


شیخ شهاب الدین سهروردی

جلد اول مصنفات صفحه ۱۲۹

________________

  • Omid Shabani
۰۶
مرداد

هوالرئوف


📌کشف قلبی میرزا ابوالقاسم راز شیرازی اثر زیارت آستان ملایک پاسبان مولانا الاعظم جناب علی بن موسی الرضا روحنا فداه و علیه الصلوه و السلام


چنانکه در سفر خیریت اثر زیارت ارض اقدس مشهد مقدس و آستان بوسی آستان ملایک پاسبان روضه ی مقدسه ی مینو مثال حضرت  نور کبریای خداوندی ، مولانا الاعظم جناب علی بن موسی الرضا -روحنا فداه و علیه الصلوه و السلام- روزی که روز عملِ استفتاح ( دعای ام داود ) بود و فقیر در آن روضه ی مبارکه مشغول عمل مذکور بودم ، می دیدم به چشم قلبی باطنی که حضرت آدم صفی در پای ضریح مبارک ، بالای سر آن حضرت نشسته اند و با قامت رفیعی که سرش به بالای ضریح مبارک است و از دو سمت او حضرت انبیاء و رسل -علیهم السلام- حلقه زده اند و به زیارت و دعا و ابتهال ( گریه ) مشغولند ، ناگاه چشم فقیر در وسط حلقه ی انبیاء به جمال بی مثال آن وجه الله اعظم-روحی فداه- افتاد که نشسته بودند با گونه ی احمر چون قرص آفتاب و چشم و ابرویی چون قاب قوسین او ادنی و نظر به فقیر بنده ی خود دارند و بس و فرمودند : (( أنا مرشد الکل ، من مرشد کل هستم ))  با تبسم گونه ، هوش از سر فقیر سپری و رقت شدیدی افتادم.


راز شیرازی

رساله مرصاد العباد

  • Omid Shabani
۰۲
مرداد

هو


فراگیری دانش معقول میرزا ابوالقاسم حسینی شریفی شیرازی متخلص به راز ( میرزا بابا ذهبی ) قدس الله نفسه الزکیه هنگام مهاجرت به اصفهان و حضور در حوزه تدریس ملاّ علی نوری:


و فقیر (راز شیرازی) شارح مدّت متمادی کتب آن جناب (یعنی صدر المتألّهین) را به طریقه تحقیق و برهان در خدمت اساتید عظام و افاضل کرام این حکمت علّیه همچون علّیین آشیان مولانا علی نوری و مولانا احمد یزدی طیّب اللّه مضجعهم که در حکمت اشراق مانند خود در عالم آفاق نداشتند استفاده کرده ام و ریاضت علمی بسیار در این فن برده و به امر اساتید بزرگوار حواشی چند بر کتب اسفار اربعه آن جناب نوشته ام و لکن پس از زمان طویل در تحصیل علم و اکتساب حکمت درد طلب الهی و التهاب آتش شوق و محبّت خداوندی در قلب ظهور نمود و به خدمت بزرگان از اهل الله و اولیاء اللّه و اهل کشف و معرفت مشرف شدم و از برکات انفاس طیّبه و بواطن مبارکه ایشان مستفیض آمدم و به عنایت الهیه از علم الیقین به عین الیقین فائض شدم.


راز شیرازی

طباشیر الحکمه

  • Omid Shabani