شجرهٔ طیبهٔ طوبای ولایت

لطایف العرفان و الحکمه

شجرهٔ طیبهٔ طوبای ولایت

لطایف العرفان و الحکمه

شجرهٔ طیبهٔ طوبای ولایت

هو

بسم الله الرحمن الرحیم

عین و لام و یاء به قلب عاشقان
آورد هردم نشان از بی نشان

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیْتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوح، مَنْ دَخَلَهَا نَجَا، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ

____________________
کانال تلگرام:

AsrareTohid@
Hou786@

عروج اهل تصوف

يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ق.ظ

هو


📌عروج اهل تصوف


بدانکه عروج اهل تصوف عبارت از آن است که روح سالک در حال صحت و بیدارى از بدن سالک بیرون آید ، و احوالى که بعد از مرگ بر وى مکشوف خواست گشت ، اکنون پیش از مرگ بر وى مکشوف گردد و بهشت و دوزخ را مطالعه کند ، و احوال بهشتیان و دوزخیان را مشاهده کند، و از مرتبه علم الیقین به مرتبه عین الیقین رسد، و هرچه دانسته بود ، ببیند ؛ این سخن را کسى فهم کند و یا درآرد که وقتى ازین معنى بویى به مشام او رسیده باشد. و روح بعضى یک روز در آسمانها بماند و گرد آسمان ها طواف کند، و آنگاه به قالب آید، و روح بعضى دو روز بماند ، و روح بعضى سه روز ، و روح بعضى زیاده ازین بماند. تا به ده روز و بیست روز و چهل روز ممکن است  که در آسمانها بمانند ؛ شیخ ما می فرمود که روح من سیزده روز در آسمان ها بماند ، آنگاه به قالب آمد. و قالب درین سیزده روز همچون مرده افتاده بود و هیچ خبر نداشت. و دیگران که حاضر بودند گفتند که سیزده روز است قالب تو اینچنین افتاده است . و عزیزى دیگر می فرمود که روح من بیست روز بماند آنگاه به قالب آمد. و عزیزى دیگر می فرمود که روح من چهل روز بماند آنگاه به قالب آمد. و هرچه درین چهل روز دیده بود ، جمله در یاد او بود.


 الإنسان الکامل

شیخ عزیزالدین نسفى

نظرات  (۲)

  • پاییزطلایی
  • اگر کسی در حال توجه مثل خواندن کتب عرفانی ناگهان خود را از بدنش بیرون ببیند,یا در هنگام خواب قبل از خواب درد خفیفی در ناحیه قلب احساس کند و از بدنش به صورت غیرارادی خارج شود.ولی هیچ تسلطی به مورد خارج شده نداشته باشه.این چه تفسیر و تعبیری داره.ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
    پاسخ:
    هو

    بسم الله الرحمن االرحیم

    سلام علیکم

    ۱- درد خفیف در اوایلی که می خواهد کالبد مثالی از کالبد جسمانی خارج بشود اتفاق می افتد که همراه بالارفتن ضربان قلب و تعریق و .. نیز است که به مرور زمان در اثر تجربه های مختلف این درد کمتر می شود. البته خلع بدن در عالم خواب غیر از خلع بدن در حقیقت است اما فعل و انفعالاتی که باعث تنش در بدن می شود در هر دو مشابه است

    ۲- عدم تسلط به حرکت و کنترل یا نشان از مبتدی بودن شخص است و یا اگر هیچ اگاهی و تسلطی نداشته نشان از این است که مکاشفه ای برای شخص روی داده و آن را نمی توان ذیل خلع بدن تعریف کرد بلکه می توان آن را مقدمه خلع بدن دانست. زیرا که از لازمه های خلع بدن آگاهی است.
  • پاییزطلایی
  • سلام محبت فرمودید,التماس دعا
    پاسخ:
    خواهش میکنم یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">